shatteredhorizon_003.jpgDepuis la sortie de Shattered Horizon, FutureMark a travaillé avec des hébergeurs sur le serveur dédié du jeu, afin qu'il réponde aux attentes des joueurs. C'est aujourd'hui chose faite, puisque les serveurs dédiés sont sortis sur Steam (disponible dans l'onglet "Outil" sur Steam). Cette sortie est accompagnée d'un patch assez mineur qui ajoute les caractéristiques liées à cet ajout ainsi que quelques changements dans le HUD du jeu.

Pour fêter ça, le développeur a préparé un bundle sur son site officiel avec Shattered Horizon + 3DMark Vantage Advanced Edition pour le prix de 24.95€.

La liste complète des changements apportés par cette mise à jour ainsi que les caractéristiques du serveur dédié se trouvent dans la suite de la nouvelle.

Dedicated server features
- GUI for creating custom level rotations, game settings and player limits.
- Custom server name, graphic and information URL.
- Optional password protection for private matches.
- Remote admin console accessible within Shattered Horizon game client.
- Configurable auto-team balancing.
- Configurable auto-kick / ban for team-killers and high-ping connections.
- Built-in anti-cheat detection with configurable auto-kick / ban.
- Admin manual kick / ban.
- Support for VAC.
- Registered servers can submit player stats and achievements to the official leaderboards (registration is optional and free).
- LAN game support.
- Supported operating systems: Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista, Windows 7 and Windows Server 2008. Note, DirectX 10 is not required for running a Shattered Horizon server.


Shattered Horizon Update 1.0.3.6
The release of the server is accompanied by a minor game update.
- HUD: Ammo count is no longer shown in scoped mode when running silent.
- HUD: When a player tries to capture a control point that is blocked by an enemy player the word "Blocked" will appear on the HUD.
- HUD: Chat is now enabled during silent running or while EMPed.
- Network protocol updated to support new server features.
- Added console for remote server control.
- Added "rules" section to in-game server browser, so players can choose servers with or without friendly fire or team auto-balancing for example.
- Server disconnect messages now include more information about the reason for disconnection for example, kicked for cheating, team-killing or high ping.
- Bug fix: Improved error handling during start-up logo videos.
par utr_dragon Commenter
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